Utilizarea blogului în educație: avantaje și dezavantaje.


           Una dintre cele mai fascinante unelte care au apărut pe Internet în ultimii ani este blogul, un instrument de publicare online care ajută oamenii să-şi publice cu uşurinţă ideile, cunoştinţele, descoperirile şi gândurile. Definiţia unui blog ca o publicaţie cronologică şi frecventă a gândurilor personale şi linkurilor web reflectă utilizarea unui blog ca un jurnal personal online, dar când mulţi oameni, cum ar fi profesorii şi elevi, afişează mesaje pe un singur blog, acesta devine un adevărat instrument de predare şi învăţare.
          Ca orice lucru nou apărut și utilizarea blogului în educație are avantaje, dezavantaje dar oferă și oportunități pentru creșterea calității în educație.
Putem spune despre blog, că este o pagina de internet gratuita, pe care utilizatorul o construieste, o personalizeaza si apoi posteaza. Blogul iti ofera libertatea de a adauga orice fel de continut. Alegerea continutului depinde doar de imaginatia fiecarui utilizator .Folosirea blogului mareste gradul de interactiune si largeste grupul social caruia i se poate adresa.
           Avantajele utilizarii blogului in educatie sunt multiple: este un mijloc eficient de comunicare, materialele postate de catre profesor vor fi la indemana elevilor, atat profesorii cat si elevii isi pot publica liber gandurile, elevii pot face comentarii despre modul in care profesorul se face inteles sau nu la clasa, elevii pot participa activ la construirea de cunostinte, combinand tipurile de invatare formala, informal, nonformala. Publicarea muncii online permite elevilor sa aduca contributii clasei si incurajeaza calitatea muncii lor, promoveaza invatarea in echipa. Nu in ultimul rand, cunostintele, descoperirile, reflectiile si feedback-ul care circula pe blog incurajeaza ideea de cercetare.
          Ca si dezavantaje, as mentiona faptul ca blogul nu este un mijloc de comunicare fata in fata, ci unul la distanta; editarea paginilor blog-ului poate fi uneori mai greoaie, iar modul în care sunt publicate însemnările pe un blog , pot face ca găsirea informaţiei necesare să se facă cu greutate; pentru crearea si utilizarea blogului este nevoie de instruire in prealabil si din pacate nu toate unitatile de invatamant sunt dotate cu laboratoare de informatica si nu toti elevii dispun de calculatoare sau internet acasa, in special in mediul rural, acolo unde eu imi desfasor activitatea.
Acest tip complementar şi reciproc de învăţare, dacă este administrat cum trebuie, oferă mult potenţial de extindere a activităţilor de învăţare
          Consider că numărul avantajelor este mult mai mare decât al dezavantajelor şi blog-ul poate fi considerat un mijloc eficient de comunicare în educaţie. Utilizarea noilor tehnologii în educaţie, a mutat accentul de la acumularea de cunoştinţe către acumularea de aptitudini şi competenţe practice necesare atingerii scopului învăţării. Dacă ne dorim ca folosirea blog-ului, alături de alte resurse IT, să devină un mijloc de comunicare şi colaborare educaţională eficient, trebuie să planificăm cu mare atenţie obiectivele operaţionale, conţinuturile învăţării, să creăm situaţii de învăţare eficientă şi instrumente de evaluare adecvate.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Tehnologiile asistive.

Ce întelegem prin noile tehnologii?

Noile tehnologii în educația secolului XXI