Noile tehnologii în educația secolului XXI


     Tehnologia legată de internet are capacitatea de a schimba sistemul de producție a învățarii în trei moduri importante. În primul rând, se creează capacitatea de a trece de la sistemul de procesare a lotului existent de predare și învățare la un sistem mult mai individualizat de învățare capabil de a se potrivi stilului de instruire și ritmul nevoilor unui student.


     În al doilea rând legat de tehnologie, cea bazată pe Internet, are capacitatea de a comuta producția de învățare de la ierarhia tradițională la o rețea mult mai deschisă. În prezent, curriculum-ul oficial, alături de lecții și teste asociate, curge dintr-un oligopol mic de editori ale căror acțiuni sunt ghidate de o mână de state mari și districte școlare. Economiile de scară inerente într-un ambalaj al unui curriculum concentrat are un avantaj politic și economic și de a consolida tendința spre "cel mai bun un singur sistem" și soluții one-size-fits-all (o singura masură îi încape pe toţi). Capacitatea rețelei de Internet deschide producția de învățare pentru grupuri de profesori, întreprinderi mici și persoane fizice.

   Tehnologia este de departe cel mai popular subiect cu privire la învățarea secolului 21 și la educație, iar multe dintre videoclipurile de pe YouTube sunt doar despre asta. Deși unele dintre aceste filme acopera și alte idei, tehnologia încă pare a fi punctul central. Așa că scopul acestui articol este de două ori mai mare: unul este de a aborda unele dintre concepțiile greșite despre tehnologie și, de asemenea, este despre modul în care să pună în aplicare tehnologia în mod eficient și de a o folosi în mod pragmatic, practic.

Image result for New technologies in XXI Century Education
 http://www.washoeschools.net/cms/lib08/NV01912265/Centricity/Domain/474/21st%20century%20education.jpg
     Așa că hai să luăm lucrurile negative din prima. În primul rând, aș face acest lucru foarte clar. Tehnologia nu este soluția la educația secolului 21, tehnologia este pur și simplu un instrument pentru a ajuta la educație și învățare, de asemenea, tehnologia ar trebui să nu fie numită ca o instituție de învățământ separată pentru subiect, ci ca un instrument, tehnologia ar trebui să fie utilizată în toate sălile de clasă. Orice tehnologie de învățare în ceea ce o privește, trebuie să se bazeze în jurul temei și obiectivele clasei respective .Tehnologia în pedagogie se bazează pe diverși factori și întrebări de eficiență, economisind timp şi a creşte rezultate etc.

  Așa cum am menționat mai înainte tehnologia este un instrument, o modalitate de învățare bazată pe fapte și permite elevilor să facă o mulțime de cercetări, folosind internetul și diverse instrumente. Și, în același timp, acești studenți învață abilități de cercetare foarte valoroase, pe care le pot transplanta de la un nivel ridicat de educație, la universități și în afara ei. Tehnologia poate fi folosită pentru a spori gândirea critică și abilitățile critice de alfabetizare, evaluarea legitimității și acuratețea conținutului online este partea centrală a educației secolului 21.

   Este important ca tinerii să înțeleagă morala și etica folosirii acestui conținut online, așa cum s-ar fi văzut în știri, există mai multe cazuri de agresiune online și cred că motivul principal pentru aceasta este anonimatul internetului. Așa că, prin urmare, cred că școlile ar trebui să învețe despre responsabilitate și seriozitate în utilizarea tehnologiei în clasă și dincolo de ea.

   Astfel încât un alt punct important este utilizarea tehnologiei de colaborare între studenți și profesori. Eu cred că tehnologia și social-media în educație permite oamenilor să facă schimb de idei. Mass-media digitală poate fi un fel de mediu, prin simpla apăsare a unui buton, care poate oferi studenților o voce atunci când acestea nu ar fi fost altfel auzită, și în același timp, așa cum am menționat mai înainte de a gândi despre critică mai simt că elevii au nevoie, de asemenea, să li se spună cu privire la modul în care să se ocupe de critici, cum să dea critici și modul în care să se ocupe de o serie de alte probleme în ceea ce privește stima de sine cu conținut online.

   Cred că unul dintre cele mai interesante aspecte ale tehnologiei în educație este utilizarea sa pentru proiectarea creativității. Putem crea atât de multe tipuri diferite de conținut scris, audio, video, 2D și 3D, ele pot crea muzica, ele pot crea clipuri video, pot crea fotografii, acestea pot crea reviste, experimente de comportament și apoi, după crearea acestui conținut, acestea să poată utiliza tehnologia pentru a prezenta ideile lor fie ca este vorba de mediul online sau în persoană.
  
   Un ultim lucru de luat în considerare este că tehnologia nu este doar despre tabla interactivă sau computer. Alte exemple includ camere digitale, microscoape digitale, imprimante 3-D, precum lucruri cum ar fi microfoane și proiectoare de asemenea. Este vorba despre găsirea unor modalități de a utiliza tehnologia în mod semnificativ, astfel încât investiția ce este făcută de școli este una valorosă, și face educația mai relevantă pentru viață și prin învățarea mai dinamică.


   

   BIBLIOGRAFIE:


  • Bernie Trillling and Charles Fadel, 21st Century Skills: Learning for Liife in our Times, 2009, Editura: Wiley
  • Allan Collins and Richard Halverson, Rethinking Education in the Age of Technology: The Digital Revolution and Schooling, 2009, Editura: Teachers College Press

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Tehnologiile asistive.

Ce întelegem prin noile tehnologii?